www.supersol.dk

Emils stil

Emil H. Toft, 7.B:
Det var vel nok en sommerferie.

Det hele startede en dejlig sommerdag i juni. Det var den 13., og jeg var på vej hjem efter en hård skoledag. Jeg havde fødselsdag om en uge, og jeg gik og glædede mig. Jeg skulle hjem idag og skrive min ønskeseddel færdig.

Da jeg trådte ind i stuen, sad både min mor og far derinde. Jeg spurgte, hvorfor de allerede var hjemme begge to, for de plejede først at være hjemme ved 17:00 tiden. Min mor kom hen og gav mig bind for øjnene. Jeg spurgte, hvad der foregik, og de sagde, at det var en overraskelse. Jeg fulgte med, og da vi kom ud i køkkenet, tog de bindet af. Foran mig lå der tre flybiletter til en uges ophold i Malaga i Spanien som fødelsdagsgave. Jeg spurgte, hvor Malaga lå, og vi gik straks igang med at undersøge det på et kort.

De næste dage planlagde vi, hvad vi skulle se i nærheden af Malaga. Jeg fik også at vide, at vi skulle bo i en lille bjergby ved Malaga, der hed Torrox. Torrox var en af de hundrede små bjergbyer i Sydspanien, der var specielt kendt for, at alle husene var kridhvide, for det var en lov i gamle dage. Derfor blev alle byerne kaldt for ”de hvide landsbyer”. Seks dage efter, om lørdagen, var vi igang med at pakke til næste dag, hvor vi skulle rigtigt tidligt afsted: kl.5 om morgenen. Da vi havde pakket, gik vi alle i seng.

Næste dag vågnede jeg meget tidligt med en masse sommerfugle i maven. Jeg stod op og spiste morgenmad. En time senere sad hele famillien i flyet, og jeg var meget træt. Turen tog tre timer, og da vi kom derned, stod der en mand, med et skilt hvor på der stod ”Holm og Toft”, det var ligesom, man ser det på film. Han viste os hen til den bil, vi havde lejet, vi fik nøglerne, og vi kørte op til det hus, vi havde lånt af en fra min fars arbejde. Huset var et lille smukt hus som lå næsten helt oppe på toppen af bjerget, så man kunne se ud over hele byen. Kirken lå også lige nede foran vores hus, så det var en virkelig smuk udsigt. Desuden var der en kæmpe tagterrasse. Om aftenen tog vi ud og spiste på restaurant og fejrede min fødselsdag. Vi fik rigtig god mad. Bagefter tog vi hjem og pakkede ud. Efter det hyggede vi lidt og gik så i seng klar til en ny dag.

Mandag og tirsdag gik vi bare rundt i byen og kiggede på lokalseværdighederne. Man lærte meget om spanierne bare på to dage, f.eks. var alle børn ude på gaden selv sent på aftenen, og alle de halvunge kørte rundt på deres larmende knallerter og scootere og flirtede med hinanden. Så kom der også hundredevis af flagermus ud om aftenen, og det var et meget flot syn.

Onsdag morgen tog vi afsted til en meget stor og gammel borg fra det 14. århundrede, der hed Alhambra. Den var enorm og i virkeligheden bygget til en maurisk konge, men i det 19. århundrede blev den lavet om til et fængsel, og nu var det så en turistattraktion. Inde i selve borgen var der ca. 200 rum og værelser. Der var haremer, fangekældre, badestuer, små kirker, soveværelser, festsale, stuer og meget mere. Vi var rundt i hele borgen og bagefter rundt i hele borggården og borghaven. Derefter tog vi hele den lange tur hjem igen.

På halvvejen midt ude i ingenmandsland brød vores bil sammen, min far fik den heldigvis til at køre en lille smule igen. Så vi kørte ad landevejen med 8 km/t hen til vores lokale supermarked. Der ventede vi i 3 timer og 45 min. på, at der skulle komme en ny bil fra biludlejeren. Da den endelig kom, var vi dødtrætte alle sammen. Vi tog hjem og holdt siesta resten af dagen.

Torsdag eftermiddag tog vi ud til en af verdens største drypstenshuler. Derinde kunne man vælge, om man ville gå med guide eller selv udforske hulen. Vi valgte det sidste. Inde i hulen var der fyldt med en masse stalaktitter. Det var også i denne hule, at verdens største stalaktit hang. Da vi havde været i drypstenshulen i godt 1 ½ time, tog vi hjem, på vejen handlede vi i supermarkedet og besluttede at tage på stranden. Der spiste vi frokost og solede os lidt. Bagefter tog vi hjem og slappede af.
Fredag besluttede vi at tage ud til stranden igen. Det var blevet den varmeste dag-33 grader varmt. Vi var på stranden hele dagen, bagefter gik vi på restaurant og fejrede feriens sidste dag i Spanien. Da vi havde spist, tog vi hjem og pakkede og gik derefter i seng.

Søndag morgen tog vi ud til lufthavnen, der afleverede vi bilen og gik til flyet. Flyveturen hjem tog heldigvis kun 2 1/2 time, og da vi kom hjem, blev vi modtaget af mine to kusiner, min farmor og min fætter. Vi tog hjem, og nu sidder vi og viser alle de dejlige billeder fra Torrox, Alhambra, drypstenshulen og de andre steder vi var.
Denne tur vil jeg aldrig glemme. Det var vel nok en sommerferie.

Se Supersol i BT

Se artikel i BT om Supersol. Læs artikel.. Læs artiklen Supersol i BT

At købe hus i Spanien

Få 10 gode råd. Læs mere..

Billige tilbudsuger

Find uger ned til EUR 160,- Gå til kalender

Trådløst internet

Der er trådløst internet i alle lejligheder. Læs mere...

Rejseforsikring?

Få gode råd her!. Læs mere..

Få dine varer bragt:

Udbringning Bestil købmandsvarer hjemmefra, så de står klar, når du ankommer. Se hvordan her...

Sidste nyt:

Vi kan nu arrangere fisketur på Middelhavet. Læs mere...